افزایش معجزه وار دامنه لغات با فلش کارت های آماده انگلیسی

تسلط ۹٠ درصدی به انگلیسی با یادگیری بیش از ۱5 هزار لغت ضروری

امروزه ضرورت یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی در عصر علم و تکنولوژی بر کسی پوشیده نیس  و بهترین کتاب ها , منابع , فیلم ها و کشورها به زبان انگلیسی هستند.شما اگه به دور افتاده ترین نقطه دنیا هم سفر کنید میتوید افرادی رو برای برقراری ارتباط پیدا کنید که کم و بیش میتونند به انگلیسی صحبت کنند. حتی در مدارس چین هم به تدریس انگلیسی میپردازند.

 

چند سال پیش وقتی که تصمیم گرفتم زبان انگلیسی یاد بگیرم به دنبال روشی برای افزایش دامنه لغاتم بودم چرا که وقتی به آهنگی گوش میدادم , کتاب یا مقاله ای میخوندم یا فیلم و سریالی به زبان انگلیسی مشاهده میکردم متوجه لغات و عبارات نمیشدم و میتونید تصور کنید که چه حس بدی به آدم دست میده :(

 

 

تا اینکه به کمک یکی از اساتید تاپ کشورمان در زمینه تدریس زبان با نرم افزار انکی دروید آشنا شدم.با لیستی از لغات ضروری و پرکاربرد انگلیسی که در اختیار داشتم شروع به ساخت فلش کارت ها و مرور مرتب آنها کردم .

با گذر زمان متوجه کارایی این روش یادگیری شدم چرا که من تونستم به کمک این فلش کارت ها به طرز معجزه آسایی به تسلط 90 درصدی برسم .از نتایجی که گرفتم بسیار رضایت داشتم و در پوست خودم نمیگنجیدم :)

 

تصمیم گرفتم که این محتوای آموزشی رو کامل تر کنم تا در اختیار زبان اموزانی که تمایل به افزایش دایره واژگان خود دارند قرار بدم.

 

 

این فلش کارت ها حاصل صدها ساعت تلاش مستمر همراه با اشتیاق و علاقه بنده بوده و بسیار ارزشمند هستند.

جالبه بدونید در زمان دانشگاه بنده اصلا به زبان انگلیسی علاقه ای نداشتم و این علاقه از زمانی شکل گرفت که من به اهمیت یادگیری این زبان بین المللی و تاثیر مثبتی که بر تمام جنبه های زندگی من خواهد داشت پی بردم .به قول یکی از اساتید عزیز " زبان انگلیسی میتونه ابزاری باشه برای رسیدن به اهدافت"

 

انکی دروید با استفاده از سیستم تکرار بافاصله (SRS) بهترین ابزار برای یادگیری هست.

Anki در ژاپنی به معنای "به خاطر سپردن" هست.فلش کارت ها به شما کمک میکنند تا لغات رو در بازه طولانی مدت به خاطر بسپارید و از فراموشی و اتلاف وقت هم جلوگیری میشه.دقت کنید اگر فلش کارت ها رو به صورت مرتب (مخصوصا در یک ماهه اول) مرور کنید پس از مدتی لغات به حافظه بلند مدتتان میرود .

 

مزایای یادگیری با فلش کارت :

portable (قابل حمل بودن) 

Efficient (تاثیر گذار بودن)

cheap and powerful (ارزان و در عین حال قدرتمند)

انعطاف پذیر و قابل ویرایش

 

نکته مهم : فرض کنید امروز میخواهید 100 لغت جدید یاد بگیرید.با استفاده از این فلش کارت ها میتوانید در حدود یک ساعت این لغات رو یاد بگیرید.با توجه به سیستم srs چند روز بعد اون لغات رو دوباره مرور خواهید کرد.اینبار زمان کمتر حدودا نیم ساعته یاد میگیرید و همین روال ادامه پیدا میکند و دفعات بعدی زمان کمتری صرف میشود که طبق تجربه خودم زمانی میرسه که با یک نگاه گذرا به عکس لغات رو مرور میکنید و دیگه نیازی به خوندن تعریف انگلیسی (definition) هم نیست.

یادتون باشه " استمرار , علاقه و انتخاب روش مناسب" سه ضلع تفکیک ناپذیر تسلط به زبان انگلیسی هست.

 

 

این پکیج آموزشی حاوی چه چیزهایی هست :

پس از پرداخت شما به لینک دانلود فلش کارت ها دسترسی خواهید داشت.

این فلش کارت ها  شامل بیش از 15 هزار لغت ضروری و پرکاربرد انگلیسی میشه.طبق تحقیقات با یادگیری این تعداد فلش کارت به راحتی میتوانید به تسلط 90 درصدی برسید و چه چیزی بهتر از این ( تصور کن میتونی کتاب انگلیسی بخونی,فیلم ها و سریال های مورد علاقت رو بدون زیرنویس ببینی,بتونی به کشورهای خارجی برای خوشگذرانی ,تحصیل ,کار مسافرت کنی, به موزیک های خواننده های خارجی گوش بدی , با افراد خارجی مکالمه برقرار کنی و چقدر موقعیت های شغلی و تحصیلی فوق العاده ای برات فراهم میشه) .

این فلش کارت ها , بیشتر لغات ضروری آزمون های معتبر همچون آیلتس , تافل رو پوشش میده و کاملا قابل ویرایش هست و شما میتونید برخی فلش کارت ها رو حذف کنید, تصاویر جدید اضافه کنید یا فلش کارت های جدیدی بسازید.

 


سورپرایز : بیش از 95 درصد فلش کارت های ساخته شده شامل یک مثال , تعریف انگلیسی و تصویر مرتبط هست که یادگیری رو به مراتب آسانتر , موثرتر و جذاب تر میکنه .

همانطور که میدونید یادگیری با تعریف انگلیسی خیلی بهتر از معنای فارسیه و این موضوع باعث میشه کلمه رو عمیق تر یاد بگیرید .علاوه بر اون این جمله طلایی رو همیشه یادتون باشه: "یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد! ". و نکته بعدی اگه خواستید کلمه ای حفظ کنید به جای اون بهتره عبارات و مثال ها رو حفظ کنید و عمیقا یاد بگیرید تا صرفا خود اون کلمه رو !

 

بعد از پرداخت علاوه بر فلش کارت ها به یک فایل ویدیویی هم دسترسی خواهید داشت که نحوه مرور , ساخت و  ویرایش فلش کارت ها و نکات آموزشی دیگه رو هم در اون ویدیو خدمت شما عزیزان توضیح خواهیم داد که شما رو زودتر به نتیجه دلخواهتون برسونه

 

 

 

 برنامه انکی دروید را از طریق لینک زیر دریافت کنید:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ichi2.anki&hl=en&gl=US

 

 

منابع :

https://b-amooz.com

https://iranfluent.com

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی